DOPRAVA ZDARMA A 25 % SLEVA NA NOVEXPERT S KÓDEM „NOV25“ DO 31. 3. 2024. VÍCE ZDE.
Domů Blog Clean beauty trendy, které znát v roce 2020
Clean beauty trendy, které znát v roce 2020

Clean beauty trendy, které znát v roce 2020

Trh s netoxickou kosmetikou se stále rozrůstá a srší novými a novými trendy, o kterých byste rozhodně měli vědět. Jak se v nich snadno zorientovat? Seznamte se s těmi nejdůležitějšími tohoto roku.

1/ FRESH-BATCH BEAUTY

Snad všichni bychom chtěli mít na talíři to nejčerstvější ovoce a zeleninu. Protože co je čerstvé, má nejvíce živin. Jogurt po záruce se v lednici také moc dlouho neohřeje. A podobně přemýšlí o svých produktech i beauty značky nové generace následující tzv. fresh-batch koncept. Jejich hlavním cílem je, aby byly co nejvíc fresh kvůli maximální efektivitě jejich ingrediencí. A navíc drží datum minimální trvanlivosti od 90 dnů.

Jedním z průkopníků je i Jasmin Bonnen a její dánská značka NUORI. Pilířem jejich filozofie jsou malé série čerstvě míchané v malých dávkách každých 10 až 12 týdnů. Poté na každém produktu najdete razítko s datem zahájení používání a datem expirace. Účinnost produktů je chráněná speciálním balením, které minimalizuje vystavení vzduchu, světlu i bakteriím, a to před i během použití. Doplňujícím řešením je postup blend-it-yourself, díky kterému si namícháte tu nejčerstvější podobu své ranní beauty rutiny podobně, jako byste si připravovali smoothie!

2/ 10-FREE

Až narazíte na označení „10-free“, s největší pravděpodobností si právě vybíráte nějaký krásný odstín laku na své nehty. Právě jste vyhráli jackpot. Laky s tímto označením jsou totiž bezpečnější alternativa k běžným produktům, protože neobsahují hned deset známých zdraví škodlivých ingrediencí. Jaké přesně?  #10FREE znamená, že ve složení laku nenajdete dibutylftalát, TPHP, toluen, xylen, ethyltosylamid, kafr, formaldehyd, formaldehydovou pryskyřici, parabeny nebo terc-butylhydroperoxid.

Copak vy byste si namočili ruku jen tak do formaldehydu? A do toluenu? My víme, že ne. Jenže pokud se tyto přísady nacházejí ve vašem laku, pak je nejenom dáváte na své nehty, ale také vdechujete toxické výpary pokaždé, když otevřete lahvičku. Sáhněte po lacích Sundays a chybu neuděláte. Inspiraci, jak s nimi kouzlit, hledejte v sekci LOOK.

3/ BLUE BEAUTY

Ať jste jakkoli „green“, je nejvyšší čas „to go blue“. Nejnovější celosvětové hnutí o používání přísad bezpečných pro útesy, proti nadměrnému používání plastů a nesprávnému zacházení s odpadem se týká i světa kosmetiky. V moři končí tisíce tun ročně a to, že žijeme ve vnitrozemí bohužel nezaručuje, že náš odpad nepostihuje stejný osud.

Existuje řada způsobů, jak se značka může dopracovat k modřejší budoucnosti. Od rostlinných přísad k mořským surovinám, až po zákaz používání škodlivých chemikálií ve výrobcích, jako jsou např. micro-beads a chemikálie pro bělení korálů. Hlavní postup, kterým ale následují všechny Blue Beauty značky, je redukce plastu. V praxi to může znamenat náhradu jinými, snadno recyklovatelnými materiály, které najdete třeba u československé značky SMYSSLY, nebo znovu plnitelné obaly od Alimy Pure.

4/ WATERLESS SKINCARE

Waterless péče o pleť je relativně nový koncept, který rychle nabírá na obrátkách. Spotřeba vody je totiž zásadní součástí diskuze o udržitelnosti, a svět krásy není v tomto ohledu výjimkou, právě naopak. Voda, která se stává stále důležitější komoditou, je nejčastěji používanou přísadou kosmetických produktů a příroda za to vybírá velkou daň.

Odpovědí je trend přicházející z Asie, který vyzývá ke svědomitému užívání vody nejenom v domácnosti, ale i ve své beauty rutině. Waterless produkty k hydrataci pokožky místo vody používají botanické přísady. Účinné produkty bez vody dnes proto mohou mít mnoho forem – například jako čisticí balzámy, hydratující oleje, tělová másla, lisovaná séra, suché masky a podobně. Nejdůležitější krok, jak začít s rozvážnou spotřebou vody? Celkové zjednodušení našich postupů a používání obecně méně (ale zato hodně účinných) produktů: pokud jde o vodu a krásu, méně je opravdu více.

Zajímá vás víc? Další pojmy ze světa clean beauty najdete v našem CLEAN SLOVNÍČKU.

Související příspěvky

5 věcí, které vědět, než začnete s clean beauty
5 věcí, které vědět, než začnete s clean beauty
Pokračovat ve čtení
Pigmenty v clean make-up produktech
Pigmenty v clean make-up produktech
Pokračovat ve čtení
Jak na kosmetiku do letadla?
Jak na kosmetiku do letadla?
Pokračovat ve čtení
KVÍZ: Typ vaší osobnosti podle vaší beauty rutiny
KVÍZ: Typ vaší osobnosti podle vaší beauty rutiny
Pokračovat ve čtení
Mineral Defence Sunscreen: Konečně, konečně, konečně
Mineral Defence Sunscreen: Konečně, konečně, konečně
Pokračovat ve čtení
Mountain routine – STOP hydrataci!
Mountain routine – STOP hydrataci!
Pokračovat ve čtení

Jste naqed?

ZŮSTAŇTE S NÁMI A NIC VÁM NEUNIKNE
K PRVNÍ OBJEDNÁVCE NAVÍC ZÍSKÁTE DOPRAVU ZDARMA.
0

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

WeePie Cookie Allow cookie category settings icon

Nastavení souborů cookie
Níže si můžete vybrat, jaký druh cookies povolíte na tomto webu. Kliknutím na tlačítko „Uložit nastavení souborů cookie“ použijete svou volbu.

FunkčníNaše webové stránky používají funkční soubory cookie. Tyto soubory cookie jsou nezbytné k tomu, aby naše webové stránky mohly fungovat.

AnalytickéNaše webové stránky používají analytické soubory cookie, aby bylo možné analyzovat naše webové stránky a optimalizovat je pro účely a.o. použitelnost.

Sociální médiaNáš web umísťuje soubory cookie sociálních médií, aby vám ukázal obsah třetích stran, jako je YouTube a FaceBook. Tyto soubory cookie mohou sledovat vaše osobní údaje.

ReklamníNáš web umísťuje reklamní soubory cookie, aby vám zobrazoval reklamy třetích stran na základě vašich zájmů. Tyto soubory cookie mohou sledovat vaše osobní údaje.

JinéNaše webové stránky umisťují soubory cookie třetích stran z jiných služeb třetích stran, které nejsou analytické, sociální sítě ani reklama.

WeePie Cookie Allow close popup modal icon