Doprava zdarma při nákupu nad 1 500 Kč
Jarní menu s Kristínou Nemčkovou

Jarní menu s Kristínou Nemčkovou

Prodloužený víkend před námi, proč ho nevyužít na vyzkoušení nového receptu. Ideálně takového, který vám zabere chvilku a dodá vašemu tělu všechny potřebné vitamíny a minerály a vy pak můžete vyrazit ven do přírody.

Některé skutečnosti nelze lépe vysvětlit než tím, že příroda je magická a my jsme s ní hluboce propojení. Jarní sezonní potraviny našemu tělu totiž přinášejí přesně tu správnou rovnováhu vitamínů a dalších mikronutrientů, které naše tělo potřebuje. O jakých potravinách mluvíme? Třeba chřest! Je bohatý na vitamin A, C, E, a K; zinek, železo, draslík, fosfor a kyselinu listovou. Kromě toho je bohatý na antioxidanty, působí příznivě na kardiovaskulární systém a pomáhá s detoxikací (a kocovinou;). Zkrátka všechno co si naše tělo po dlouhé zimě zaslouží. Kristína Nemčková pro nás proto připravila tenhle lehký, rychlý a netradiční recept na syrový chřestový salát, doporučila nám svoje oblíbené NAQED hrdiny a odpověděla na několik jarních otázek. Na zdraví!

 

 

Zelený chřest umyjte pod studenou vodou, odlomte tvrdé konce a pomocí škrabky na brambory nastrouhejte dlouhé tenké plátky.

Lístky máty položte na sebe, složte na půl a nakrájejte na, co nejtenčí plátky (tato technika se nazývá chiffonade).

Lístky petržolové naťe nasekejte nahrubo a stonky najemno.
Čtvrtinu oloupané červené cibule nakrájejte na malé kostičky.
Pistácie nasekejte na větší kousky.
Na dresink smíchejte hořčici, olivový olej, citrónovou kůru a dochuťte citrónovou šťávou, medem, čerstvě mletým pepřem a solí.
Teď už stačí jen promíchat nastrouhaný chřest s připraveným dresinkem, nekrájenou cibulí a bylinkami. Nakonec salát posypte pistáciemi a navíc můžete ještě přidat najemno nastrouhaný vyzrálý sýr (doporučuju ovčí například pecorino romano [dostupný v Lidlu], ale skvěle bude fungovat i parmezán).
Proč je podle tebe důležitá sezónní kuchyně?

Za mě je několik důvodů, proč bychom měli vařit ze sezónních (ale také lokálních) surovin. Jedním z nich je, že ovoce a zelenina, které mohly přirozeně dozrát, bezpochyby daleko lépe chutnají. Vezměme si příklad třeba u rajčat, které v zimě, vypěstované v skleníku, nemají skoro žádnou chuť v porovnáním s těmi, co můžeme koupit v létě. A druhým důležitým důvodem je, že konzumací sezónních potravin podporujeme místní farmáře a pěstitele a potraviny se nepřeváží tisíce kilometrů ze zahraničí. Naše rozhodnutí má tedy i ekologický dopad.

Na jaké suroviny se po zimě nejvíc těšíš?

Těšila jsem se už moc třeba na chřest a medvědí česnek. Na ten se zrovna tento týden chystám do londýnského parku, kde nám tady roste.

Jaké suroviny jsou pro tebe základ v každém ročním období a často se ve tvých receptech objevují?

Jako jedny ze základních surovin, bez které bych se těžko obešla jsou šalotka, cibule, ale také čerstvé bylinky.

Jaké jsou tvoje jarní NAQED produkty, bez kterých se neobejdeš?

Můj nový oblíbený produkt, který si nemůžu vynachválit je NUORI hydratační maska Supreme Moisture Mask, která dodá mé pleti přes noc správnou dávku hydratace. Rychle se vstřebává a nepůsobí težce. Mezi mé stálice už právem dlouho patří MALINNA Face Cream Rose společně s Inika Phytofuse Renew Resveratrol Eye Cream, který okamžitě osvěží moje oči i když jsem toho zrovna moc nenaspala. Co se týče líčení, jak se blíží jaro a začíná být teplo, preferuju makeup free dny, kdy používám primárně jen Inika korektor Perfection Concealer.

 

 

Jste naqed?

ZŮSTAŇTE S NÁMI A NIC VÁM NEUNIKNE
K PRVNÍ OBJEDNÁVCE NAVÍC ZÍSKÁTE DOPRAVU ZDARMA.